2009. november 27., péntek

Tortilla chips házilag


Hozzávalók:

  • 15 dkg liszt
  • 15 dkg kukorica liszt
  • 1 tk só
  • 4 ek olaj
  • víz, amennyit felvesz (nekem 180 ml kellett, ezzel a mennyiséggel nagyon jól lehet gyúrni majd nyújtani!)
Elkészítés: A megadott sorrendben összekevered a hozzávalókat, majd gyúrod egy picit. Kis gombócokat formázol, ezeket nyújtod vékony körré (kb. amekkora a palacsinta sütőd), és serpenyőben megsütöd mindkét oldalát, mintha palacsintát sütnél (nem kell alá zsiradék, nem ég le). Miután kihűlt 8 cikkre vágod a köröket, és kevés olajon ropogósra sütöd. (A kevés olaj tényleg kevés legyen, kb. egy adaghoz - 8 cikkely) 2-3 evőkanál!)

Frissen az igazi!

Én kétféle mártogatóst csináltam hozzá:
- tejföl, feta sajt, fokhagyma, pici bors
- ketchup+ szója szósz+ bazsalikom

Forrás: nem emlékszem honnan szedtem... :( neten találtam...

3 megjegyzés:

Katina írta...

Megcsináltam csak sima lisztből guacamole-hez, nagyon fincsi volt:)

Etus írta...

:) szuper hogy csak sima lisztbol is mukodott! :)

Katina írta...

a szükség nagy úr!:D