2009. november 27., péntek

Barnarizsgolyók mártogatóssal


Hozzávalók:
  • 20 dkg barnarizs
  • 1 nagyobb reszelt sárgarépa
  • 1 közepes fej reszelt hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma (reszelve/összenyomva)
  • 1 ek liszt
  • zsemlemorzsa
  • petrezselyem apróra vágva
  • kakukkfű, só, bors
A rizst olajon lepirítjuk, sózzuk, majd 2 és félszer annyi vizzel puhára pároljuk (közben belerakjuk a fűszereket) Nekem a végén le kellett vennem róla a fedőt, hogy elfőjön a feleslegesen megmaradt víz. Amikor elkészült hagyjuk kicsit kihűlni, majd belerakjuk a reszelt sárgarépát és hagymát meg a petrezselymet. Annyi zsemlemorzsát adunk hozzá, hogy jól formázható legyen. Olajos kézzel (megteszi az enyhén vizes kéz is) dió nagyságú golyókat formázunk, és olajjal kikent tepsire rakva 20-25 percig sütjük (nekem legalább 40 percig sültek a golyóim, szóval sütőtől függ :))

Mártogatós: én most tofu-majonézt csináltam, de lehet tejfölös-fokhagymás-sajtos mártogatóst is csinálni hozzá, vagy csak simán majonézes tejföllel enni, úgy is biztos finom :)

Forrás: Ízek és érzések (új vega-vegán gasztro-magazin, amiben húsos ételek is vannak egyébként - nagyon jóóóóóó!)

2 megjegyzés:

Katina írta...

én is megvettem:D

Etus írta...

:) helyes :)
ugye milyen joooooo????