2011. július 5., kedd

Paillasse kenyér


Az eredeti recept innen származik, én annyit változtattam rajta, hogy nem hideg vizet használok, illetve nem a hűtőben kelesztem hanem a konyhapulton - nekem így sokkal jobban megkelt a kenyér, és lazább, lukacsosabb lett a bélzete.

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt (én fele-fele arányban szoktam simát és teljes kiőrlésűt használni)
  • 7 gr szárított élesztő (vagy 10 r friss)
  • 1 ek cukor
  • 2 kis tk só
  • 2, 8 dl langyos víz

Elkészítés: A hozzávalókat a megadott sorrendben összekevered-picit összegyúrod (elég ragacsos lesz, ez normális :)) Letakarva hagyod kelni kb. 12 órát. ( Bekevered este és kisütöd reggel, vagy bekevered reggel és kisütöd este)
A 12 óra leteltével előmelegíted a sütőt 240 fokra (alul-felül sütéssel), és ami nagyon fontos: alulra tegyél egy kis hőálló tálba/jénaiba/bármibe vizet a gőz miatt (így lesz fini a kenyér héja).
A megkelt tesztát egy alaposan lisztezett felületre borítod, majd formázod (Limaránál van erre tök jó ötlet képekkel, én egyszerűen csinálok 2 bagett formát belőle, majd megcsavarom párszor). Azonnal mehet a sütőbe, kb. 15 percig sütöd. Ekkor vedd le a hőfokot 200-ra, és süsd még 15 percig. (Sütőtől függ, a régi sütőmben ennél kevesebb idő kellett, az újban ennél több...) Amikor kiveszed, a héja még nagyon kemény, de kb. 15 perc hűlés után már mennyei! :)

Nincsenek megjegyzések: